söndag 7 april 2013

Nailart sunday - valfritt

Söndag redan och det innebär nailart sunday hos Lelack :-) Gjorde naglarna redan i onsdags för var ändå inget vettigt på tvn (läs inget Grey's pga av hockey) Veckans tema är valfritt men jag har tydligen fortsatt på påsken, iaf enligt Ludde. För när han såg naglarna sa han att det var kycklingfötter och visst lite rätt har han nog :-)

Så kanske inte den mest lyckade nailarten men vad tusan man lär så länge man lever. Och nästa gång, ja det blir en nästa för har fastnat för den här typen med streck ut från "hörnorna" av nageln, ska jag inte använda just dessa färgerna i kombination :-)

Vet inte vad denna dag har att bjuda på för så långt har vi inte kommit i planeringen än men kanske att jag slår på stort och ytterligare en nailart kommer upp idag. Kika gärna in hos Lelack för att se fler bidrag :-)


Lack som använts:
Mavala nr 128 Acid yellow
Isadora nr 166 Coral
Isadora nr 729 Marzipan
Seche Vite


I solen :-)




Inomhus i halvbra ljus


17 kommentarer:

  1. Väldigt fint! Gillar att de är så enkla. Den gula färgen är underbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Gillar också den gula färgen även om det just här blev påskigt :-)

      Radera
  2. Håller med! Den gula färgen är härligt glad! Klart värd att fortsätta med även om påsken är över :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bruka inte vara så glad i just gula färger men just denna älskar jag. Kom över den av en ren slump :-)

      Radera
  3. Håller med, härligt glad färg! Du gör helt rätt i att fortsätta med gult även om påsken är över :-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha, jag håller med Ludde. Det liknar faktiskt kycklingfötter:) Vara julen till påska så kan väl påsken vara till midsommar, eller?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju mer jag tittade på det ju mer såg jag fötterna :-)

      Radera
  5. Härlig gul färg tänkte jag och tittade en extra gång på namnet... hmm. jo då, där står den oanvänd i en av mina lådor... skäms på mig. Dags att lacka om nu tror jag. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy skäms, inte låta den stackaren stå oanvänd :-)

      Radera
  6. Hej Jannike! Nu hittade jag till din blogg tack vare att du var in till mig, vad skoj! Så kul med nya läsare. Nu fick du en ny följare Bloglovin'. :-)
    Vilken läcker nailart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack & välkommen :-) Inte sånt mycket lack som hos er andra med ibland så :-)

      Radera
  7. Ja lite likt kycklingfötter är det allt men fint för det :)

    SvaraRadera
  8. Himlans fint! Enkelt och snyggt. Riktigt vårfräscht!

    SvaraRadera
  9. Haha, Ludde har rätt, men skulle nog inte sett det om jag först läst det :) Snyggt och enkelt, funkar alltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusan också skulle inte skrivit vad han sa :-) Såg det inte heller förrän han sa det, ska aldrig mer fråga min ärliga son om naglarna :-)

      Radera